februarie 23, 2023

 

36 de cereri către Dumnezeu pentru dobândirea înţelepciunii celei adevărate şi alungarea oricărui rău de la tine şi familia ta!

36 de cereri către Dumnezeu pentru dobândirea înţelepciunii celei adevărate şi alungarea oricărui rău de la tine şi familia ta!

Rugaciune catre Dumnezeu pentru dobandirea intelepciunii celei adevarate, pentru infranarea limbii si a poftelor.
1. Doamne, Parintele si Stapanul vietii mele, nu ma lasa sa ma duca gura mea cum va vrea ea si nu ingadui sa alunec din pricina ei!
2. Cine va pune peste cugetul meu batai? Si peste inima mea invatatura intelepciunii? Ca ratacirile mele sa nu fie crutate si sa nu fie ingaduite pacatele?
3. Ca greselile mele sa nu se inmulteasca si pacatele mele sa nu sporeasca si sa nu cad in mainile potrivnicilor mei si sa nu se bucure de aceasta vrajmasul meu?
4. Doamne, Parintele si Dumnezeul vietii mele! Inaltarea ochilor nu-mi da, si pofta intoarce-o de la mine.
5. Pofta pantecelui si a impreunarii trupului sa nu ma cuprinda si duhului celui fara de rusine sa nu ma dai.
6. Invatatura gurii auziti, fiilor; pe aceasta cine o va pazi nu va cadea prins.
7. Din vorbele sale se va prinde pacatosul; ocaratorul si trufasul vor pieri la fel.
8. A jura nu-ti invata gura si a numi pe Cel Sfant nu te obisnui.
9. Ca precum sluga, care adeseori se cerceteaza, multe batai ia, asa si cel care jura si pururea numeste pe Cel Sfant, de pacat nu se va curati.
10. Barbatul care jura mult se va umple de faradelege si nu se va departa de casa lui biciul.
11. De va gresi, pacatul lui asupra lui va fi, si de nu va fi cu luare aminte indoit greseste.
12. Si de a jurat in desert, nu se va indrepta, ca se va umple de rele casa lui.
13. Este grai care este deopotriva cu moartea; sa nu se afle acesta intru mostenirea lui Iacov.
14. Ca de la cei binecredinciosi toate acestea se vor departa si in pacate ei nu se vor tavali.
15. Cu vorba cea fara de cumpatare nu-ti obisnui gura, ca intru aceea este cuvantul pacatului.
16. Adu-ti aminte de tatal tau si de mama ta, cand sezi in mijlocul celor mari,
17. Ca nu cumva sa uiti de tine in fala lor, casa nu te porti ca un prost,
18. Asa incat sa vrei sa nu te fi nascut si sa-ti blestemi ziua nasterii tale.
19. Omul care se obisnuieste cu cuvinte de sudalma, in toate zilele sale, nu se va intelepti.
20. Doua feluri de oameni inmultesc pacatele, si al treilea aduce urgie:
21. Sufletul fierbinte ca focul arzator, care nu se stinge pana ce nu se potoleste;
22. Omul care pofteste in trupul carnii sale si nu va inceta, pana nu va atata foc;
23. Pentru desfranat toata painea este dulce, nu va inceta pana la sfarsit.
24. Omul care pacatuieste in patul sau si zice in inima sa: Cine ma vede?
25. Intuneric este imprejurul meu, peretii ma acopera si nimeni nu ma vede, pentru ce ma sfiesc?
26. Pacatele mele nu le va pomeni Cel Preainalt. Astfel el se teme numai de ochii oamenilor.
27. Si nu stie ca ochii Domnului de zece mii de ori sunt mai luminosi decat soarele si privesc la toate caile oamenilor si vad toate partile cele ascunse.
28. Mai inainte de a se fi facut, toate sunt cunoscute Lui; asa si dupa ce s-au savarsit.
29. Unul ca acesta in ulitele cetatii se va pedepsi si unde n-a gandit se va prinde.
30. Asa si femeia care-si lasa barbatul si face mostenitor din straini.
31. Ca intai legea Domnului a calcat, al doilea barbatului sau a gresit, al treilea intru desfrau s-a desfranat, si cu barbat strain a facut copii.
32. Aceasta la adunare se va aduce, si pentru fiii ei pedeapsa va fi.
33. Nu vor spori cu radacina fiii ei, si ramurile ei nu vor da rod.
34. Va ramane intru blestem pomenirea ei si ocara ei nu se va sterge.
35. Si vor cunoaste cei ramasi ca nimic nu este mai bun decat frica Domnului si nimic nu este mai dulce decat a tine poruncile Domnului.
36. Cinste mare este a urma pe Dumnezeu, ca lungimea zilelor vei lua de la El.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu