ianuarie 30, 2023

Acatistul nădejdii în Dumnezeu (pentru lăsarea în Voia lui Dumnezeu)

 

Acatistul nădejdii în Dumnezeu (pentru lăsarea în Voia lui Dumnezeu)

Condacul 1

Dumnezeului Tată, Fiului Său Iisus Hristos și Preasfântului Duh ne rugăm într-un singur glas, PreaSfintei Treimi ne închinăm și o slăvim cu umilință și pocăință. Iată! Vremea se apropie, ispitele sunt tot mai mari, necazurile ne împresoară de pretutindeni dar ne rugăm să primim putere să spunem: ”Fie Voia Ta, Tată!” și sufletul nostru primește odihna încredințării purtării de grijă a lui Dumnezeu, zicând: Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Icosul 1

Cetele de îngeri slavoslovesc neîncetat Preasfânta Treime, Izvorul Iubirii desăvârșite și al Milei depline, starea Iertării îndreptată continuu spre omul pocăit și veșnica Cercetare ale celor văzute și nevăzute. Noi, cei ce ne îndreptăm privirea spre Cer în rugăciune, aducem aceste cinstiri:

Sfânt ești, Doamne, Cel ce naști nădejdea prin harul Tău;

Sfânt ești, Doamne, nădejdea în Tine ne dă putere;

Sfânt ești, Doamne, din Tine ne luăm încrederea în fericirea veșnică;

Sfânt ești, Doamne, credem că vom moșteni Împărăția Ta;

Sfânt ești, Doamne, știm că nu le lași lipsiți de cele necesare pentru mântuire;

Sfânt ești, Doamne, ne punem viața și sufletul în Mâinile Tale;

Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Condacul 2

Tatăl Ceresc este ca un Soare, Fiul este Lumina Tatălui trimis în lume să ne lumineze calea spre mântuire, iar Duhul Sfânt este cădura trimisă de Tatăl să ne încălzească inimile și să aprindă în noi flacăra iubirii de Dumnezeu iar Serafimii cântă neîncetat slava Sfintei Treimi: Aliluia!

Icosul 2

Reclame
RAPORTEAZĂ ACEASTĂ RECLAMĂCONFIDENȚIALITATE

Dumnezeu Tatăl ni s-a arătat prin Fiul Său multiubit pe Care l-a dat lumii spre osândă la moarte, Care a Înviat mai apoi spargând ușa mormântului adică ușa împietririi inimii omenești, a distrus porțile iadului adică moartea veșnică și s-a Înalțat de-a Dreapta Tatălui în toată slava Lui, unde ne așteaptă și pe noi. Primind darul mântuirii, ne rugăm:

Sfânt ești, Doamne, mulțumim pentru jertfa Ta deplină;

Sfânt ești, Doamne, Tu cunoști firea omenească;

Sfânt ești, Doamne, ne-ai trimis la viață știind înclinarea omului spre păcat;

Sfânt ești, Doamne, ne-ai plămădit din Duh Sfânt nu doar din lut;

Sfânt ești, Doamne, ne aștepți să ne întoarcem la Tine;

Sfânt ești, Doamne, Tu ești singura cale de a trăi;

Sfânt ești, Doamne, dragostea Ta nu are margini;

Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Condacul 3

Cel mai mare și mai rău vrăjmaș al nostru este încrederea în sine care ne aruncă în prăpastia deznădejdii, căci puține sunt puterile omului și imposibil îi este a izbăvi de unul singur dacă nu se lasă în mâinile lui Dumnezeu, chemându-L: Aliluia!

Icosul 3

Dumnezeu este Domnul și s-a pogorât în Pântece de Fecioară, El fără de cuprins, și venind în lume s-a smerit făcând Voia Tatălui din Ceruri iar credincioșii se bucură:

Sfânt ești, Doamne, Te-ai coborât din cer să faci nu voia Ta, ci a Celui care Te-a trimis;

Sfânt ești, Doamne, ai voit Legea Dumnezeului înăuntrul inimii Tale;

Sfânt ești, Doamne, învață-ne să facem Voia Ta;

Sfânt ești, Doamne, luminează-ne să primim cele rânduite pentru noi;

Sfânt ești, Doamne, nu ne lăsa să umblăm după voia trupului nostru;

Sfânt ești, Doamne, nu ne părăsi pentru păcatele noastre;

Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Condacul 4

Propovăduind Adevărul și Noul Legământ, ai fost adevărat în toate privințele, Doamne Iisus Hristoase. Ai simțit oboseala, foamea, setea, ai plâns, te-ai bucurat răspândind bucurie, de aceea Tu înțelegi neputințele noastre și lipsa de curaj în fața suferinței, dar noi Te strigăm să ne ajuți: Aliluia!

Icosul 4

În așteptarea din Grădina Ghetsimani Te-ai încredințat cu totul Dumnezeului Tată, Doamne Iisuse, și ai biruit cu ascultarea și cu nădejdea, împlinind ceea ce era proorocit. Rugându-Te să ne dai aceeași credință în purtarea de grijă a lui Dumnezeu, cântăm așa:

Reclame
RAPORTEAZĂ ACEASTĂ RECLAMĂCONFIDENȚIALITATE

Sfânt ești, Doamne, Cel cei ai luat răul nostru asupra Ta;

Sfânt ești, Doamne, Cel ce Te-ai rugat cu lacrimi de sânge în Grădina Ghetsimani;

Sfânt ești, Doamne, că acolo sufletul Tău s-a întristat până la moarte;

Sfânt ești, Doamne, că vorbind cu Tatăl, ai primit paharul suferinței;

Sfânt ești, Doamne, că ai pătimit moartea pe Cruce ca semn al ascultării de Tatăl;

Sfânt ești, Doamne, Tu ne-ai învățat: ”Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, dar care nu pot ucide sufletul”;

Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Condacul 5

Învață-ne, Doamne, să avem încredere în Tine! Fie că suntem bolnavi, fie flămânzi, fie că oamenii ne nedreptățesc, fie că pătimim multe altele, dă-ne gând luminat să credem că toate Tu le îngădui și să nădăjduim în Tine, să avem speranță și să știm că împreună cu Tine ieșim liman, bucurându-ne: Aliluia!

Icosul 5

Nădejdea creștină este dorul și așteptarea cu încredere a împlinirii bunătăților pe care Dumnezeu le-a făgăduit celui care face Voia Lui, fiindcă Dumnezeu este credincios în tot ceea ce făgăduiește, iar noi cu speranță ne rugăm:

Sfânt ești, Doamne, că ne dai răbdare înmiită;

Sfânt ești, Doamne, că așezi în noi chibzuiala duhovnicească;

Sfânt ești, Doamne, că ne arăți lumina;

Sfânt ești, Doamne, că nu ne lași să ne scufundăm în adâncul depresiei;

Sfânt ești, Doamne, că prin Tine toate sunt cu putință;

Sfânt ești, Doamne, Cel ce făgăduiești și împlinești;

Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Condacul 6

Sufletul nostru se cutremură de adevărul că Dumnezeu este suficient de puternic încât să își îndeplinească făgăduițele, pentru că El, Care este Iubire, dă mai mult decât poate omul să primească, și nici măcar pe Fiul Său nu L-a cruțat ci L-a dat morții pentru noi toți, mijlocindu-ne fericirea veșnică: Aliluia!

Icosul 6

Cei ce fac Voia Tatălui Ceresc primesc viața veșnică precum și puterea și mijloacele de a o dobândi, și mulțumind cu adânci rugăciuni zicem așa:

Sfânt ești, Doamne, Cel ce ne-ai gătit loc în Împărăția Ta;

Sfânt ești, Doamne, că L-ai tirmis pe Duhul cel Sfânt spre luminarea noastră;

Reclame
RAPORTEAZĂ ACEASTĂ RECLAMĂCONFIDENȚIALITATE

Sfânt ești, Doamne, că sprijinul Tău nu ne părăsește niciodată;

Sfânt ești, Doamne, Cel ce ne ierți păcatele și primești pocăința;

Sfânt ești, Doamne, scăparea şi puterea noastră, ajutor întru necazurile ce ne împresoară;

Sfânt ești, Doamne, căci Tu ai zis: ”Orice veţi cere de la Tatăl în numele Meu, El vă va da”;

Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Condacul 7

Cei ce nădăjduiesc spre Dumnezeu sunt ca muntele Sionului: nu se vor clătina în veac, iar cei ce cred în puterea Lui nu vor fi dărâmați niciodată de loviturile pe care Dumnezeu le îngăduie, fiindcă Dumnezeul nostru este Dumnezeu adevărat, care nu rușinează rugăciunea celui umilit: Aliluia!

Icosul 7

Fiecare încercare este un dar trimis de Dumnezeu, căci nici măcar un fir din capul nostru nu cade fără ca Ziditorul Cerului și al pământului să știe de aceasta, și având nădejde că vom moșteni Împărăția lui Dumnezeu, ne rugăm cu lacrimi:

Sfânt ești, Doamne, dă-ne bucuria de a rămâne mereu în Tine;

Sfânt ești, Doamne, Cel ce toate le faci spre mântuirea noastră;

Sfânt ești, Doamne, pavăza noastră în necazuri;

Sfânt ești, Doamne, Tu ne aperi să nu cădem în păcat;

Sfânt ești, Doamne, nădejdea în Tine să ne fie Lumină călăuzitoare;

Sfânt ești, Doamne, Dumnezeu Savaot, Tatăl oștirilor, apără-ne;

Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Condacul 8

Cine nădăjduieşte în Dumnezeu, acela nu se uită la cinstea sau la necinstea primită de la cei mari, nici la cele ce zic oamenii despre el; acela este răbdător în suferinţă pentru că ştie că pătimirile vremii de acum nu sunt vrednice de mărirea care i se va descoperi atunci când Dumnezeu va veni cu Slavă să îl izbăvească de toată suferința, aducând bucuria și cântarea Serafimilor: Aliluia!

Icosul 8

Sfântul Apostol Andrei a primit moartea cu bucuria cea mai mare, căci văzând crucea pe care urma să fie spânzurat, a strigat: ”Bucură-te, cruce fără de preţ, sfinţită prin moartea Dumnezeului meu; cu desfătare privesc la tine! O, cât am suspinat eu după tine! Cu ce înfocare te-am poftit!”, iar noi ne închinăm și grăim:

Sfânt ești, Doamne, tăria mucenicilor și puterea lor în chinuri;

Sfânt ești, Doamne, că nu doar trupul îl întărești, ci și sufletul;

Sfânt ești, Doamne, că Tu Ești vindecătorul inimilor răstignite;

Reclame
RAPORTEAZĂ ACEASTĂ RECLAMĂCONFIDENȚIALITATE

Sfânt ești, Doamne, Tu tămăduiești și chinul sufletesc;

Sfânt ești, Doamne, priveliștea mucenicilor în ceasul venirii la Tine;

Sfânt ești, Doamne, arătându-le bunătățile Raiului ca răsplata credinței lor;

Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Condacul 9

Rugăciunea stăruitoarea este securea deznădejdii și solia nădejdii, trimisă să mijlocească la Dumnezeu fericirea veșnică. Rugăciunea fără nădejde este moartă, dar prin împărtășirea cu înfricoşatele şi preacuratele Taine, adică trupul şi sângele lui Hristos prin care Domnul nostru rămâne în noi, nădejdea noastră se face puternică și se bucură de Adevăr: Aliluia!

Icosul 9

Domnul Iisus Hristos spune: ”Cel ce mănâncă trupul Meu şi bea sângele Meu rămâne întru Mine şi Eu întru el”, așa încât Potirul cel Sfânt se face izvor de viață veșnică, cale de mântuire, întărire a nădejdii și cheamă Mila lui Dumnezeu care, sălășluindu-se în noi, se face una cu inima care Îl strigă:

Sfânt ești, Doamne, ocrotindu-l pe cel care Îți cere ajutorul;

Sfânt ești, Doamne, bunătatea și milostivirea Ta nu au margini;

Sfânt ești, Doamne, îndurarea Ta este nesfârșită;

Sfânt ești, Doamne, Părinte ceresc, primește pocăința noastră;

Sfânt ești, Doamne, dreptatea Ta este în veac;

Sfânt ești, Doamne, legea Ta este Adevărul;

Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Condacul 10

”Şi acum rămân acestea trei: credinţa, nădejdea, dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea”, iar din iubirea pentru Dumnezeu, cel ce iubește toate le rabdă, toate le crede, toate le acoperă, toate le nădăjduiește și toate le suferă, căci nu există altă cale de a umbla pe drumul crucii, la sfârșitul căruia ne așteaptă cununa celor biruitori: Aliluia!

Icosul 10

Nădejdea izvorăște prin harul lui Dumnezeu, este izvorul puterii de a aștepta fericirea veșnică promisă de Dumnezeu, și uneori doar nădejdea singură ne poate mântui.

Sfânt ești, Doamne, Cel ce ne dai înțelepciune;

Sfânt ești, Doamne, doar ale Tale sunt bunătățile duhovnicești;

Sfânt ești, Doamne, nevoința noastră să se facă doar cu nădejdea în Tine;

Sfânt ești, Doamne, sufletul noastru simte mângâierea dragostei Tale;

Reclame
RAPORTEAZĂ ACEASTĂ RECLAMĂCONFIDENȚIALITATE

Sfânt ești, Doamne, inima noastră este atrasă de Tine;

Sfânt ești, Doamne, rugăciunea se miscă de căldura Ta dumnezeiească;

Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Condacul 11

Să îl urmăm pe Sfântul și Dreptul Simeon, bătrânul temător de Dumnezeu, căruia Duhul Sfânt îi făgăduise să nu guste moartea până nu va vedea pe Hristosul lui Dumnezeu, iar acesta aștepta cu încredere neclintită împlinirea aceste făgăduițe dumnezeiești, crezând în Cuvântul Lui: Aliluia!

Icosul 11

Crezând în cea de-a doua Venire a Domnului Iisus Hristos, mărturisim un botez întru iertarea păcatelor, aștepăm învierea morților și viața veacului ce va să vie, și din acest Crez ne luăm puterea de a îndura chinurile cumplite ale vremurilor în care trăim și ne rugăm:

Sfânt ești, Doamne, dorul de Tine ne dă putere;

Sfânt ești, Doamne, Ce ce împlinești vremurile;

Sfânt ești, Doamne, inima noastră e luminată de Tine;

Sfânt ești, Doamne, semănând în noi rodul credinței și al smereniei;

Sfânt ești, Doamne, Cel ce aduci saltul peste timp, neclinita împlinire a făgăduinței;

Sfânt ești, Doamne, adu și pentru noi fericirea veșnică;

Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Condacul 12

Dumnezeu ne cercetează inima mereu, căutând pocăința și lupta cu patimile, de aceea să nu deznădăjduim, căci din încercări patimile încet-încet își vor pierde chipul din noi și soarele va ieși luminând cămara inimii iar bucuria se va desăvârși: Aliluia!

Icosul 12

Nădejdea în Dumnezeu este pârghia ce răstoarnă deznădejdea, slobozeşte sufletul de întristare şi de nelinişte şi întăreşte puterile duhovniceşti cu vioiciunea dumnezeiască pe care o dă, iar sufletul este eliberat de povara gândurilor ce își au rădăcina în încrederea în sine.

Sfânt ești, Doamne, Fiul Tău S-a răstignit pentru a noastră înviere;

Sfânt ești, Doamne, ne lăsăm cu totul în Mâinile Tale;

Sfânt ești, Doamne, Cel ce aduci bucuria de negrăit;

Sfânt ești, Doamne, Cel ce dezlegi toate legăturile puse asupra noastră;

Sfânt ești, Doamne, dă-ne simplitate, mărime de suflet şi cu multă încredere în Tine;

Sfânt ești, Doamne, fără Tine nu putem face nimic;

Reclame
RAPORTEAZĂ ACEASTĂ RECLAMĂCONFIDENȚIALITATE

Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Condacul 13

Preasfântă Treime, Te chemăm în acest ceas de deznădejde și cu aceste umile cuvinte Te rugăm să scrii pe harta inimii noastre Cuvântul cel de viață dătător, să se alunge toată îndoiala, necredința, neputința, să se dezlege toate legăturile ce nu ne lasă să avem nădejde și ne întunecă mintea și sufletul, îndepărtându-ne de Tine. Preasfântă Treime, noi suntem copii Tăi, acoperă-ne cu Har și du-ne la limanul mântuirii pentru a-Ți cânta în veci: Aliluia! (Acest Condac de spune de 3 ori).

Icosul 1

Cetele de îngeri slavoslovesc neîncetat Preasfânta Treime, Izvorul Iubirii desăvârșite și al Milei depline, starea Iertării îndreptată continuu spre omul pocăit și veșnica Cercetare ale celor văzute și nevăzute. Noi, cei ce ne îndreptăm privirea spre Cer în rugăciune, aducem aceste cinstiri:

Sfânt ești, Doamne, Cel ce naști nădejdea prin harul Tău;

Sfânt ești, Doamne, nădejdea în Tine ne dă putere;

Sfânt ești, Doamne, din Tine ne luăm încrederea în fericirea veșnică;

Sfânt ești, Doamne, credem că vom moșteni Împărăția Ta;

Sfânt ești, Doamne, știm că nu le lași lipsiți de cele necesare pentru mântuire;

Sfânt ești, Doamne, ne punem viața și sufletul în Mâinile Tale;

Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Condacul 1

Dumnezeului Tată, Fiului Său Iisus Hristos și Preasfântului Duh ne rugăm într-un singur glas, PreaSfintei Treimi ne închinăm și o slăvim cu umilință și pocăință. Iată! Vremea se apropie, ispitele sunt tot mai mari, necazurile ne împresoară de pretutindeni dar ne rugăm să primim putere să spunem: ”Fie Voia Ta, Tată!” și sufletul nostru primește odihna încredințării purtării de grijă a lui Dumnezeu, zicând: Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

Crezul:

Cred într-unul Dumnezeu, Tatăl, Atotțiitorul, Făcătorul cerului și al pământului, văzutelor tuturor și nevăzutelor. Și într-unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toți vecii. Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut, nu făcut; Cel de o ființă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut. Care pentru noi oamenii şi pentru a noastră mântuire S-a pogorât din ceruri şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Maria Fecioara, şi S-a făcut om. Şi S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponţiu Pilat şi a pătimit şi S-a îngropat. Şi a înviat a treia zi, după Scripturi. Şi S-a înălţat la ceruri şi șade de-a dreapta Tatălui. Şi iarăsi va să vină cu slavă, să judece viii şi morţii, a Cărui împărăţie nu va avea sfârşit. Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viață Făcătorul, Care de la Tatăl purcede, Cel ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul este închinat şi slăvit, Care a grăit prin prooroci. Într-una sfântă, sobornicească și apostolească Biserică; Mărturisesc un Botez spre iertarea păcatelor. Aştept învierea morţilor și viata veacului ce va să fie. Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu