martie 12, 2024

 EREZII

ÎNTRE VIRTUŢILE ERETICILOR ŞI PĂCATELE ORTODOCŞILOR

Astăzi tot mai mulţi ortodocşi (prin naştere nu prin convingere) reproşează ortodocşilor practicanţi şi multor slujitori ai Bisericii abateri de la conduită: făţărnicie, snobism, alunecarea în mimetism, automatism funcţionăresc, ritualism, etc. acuze ce în parte sunt adevărate.

 Motive pentru care se îndepărtează de Biserică preferând „protestul” prin dezinteres şi ignoranţă faţă de cele duhovniceşti ori mai rău orientarea către ereticile „culte” şi „confesiuni”.

Aşadar sărmanii protestatari între ereziile „morale” şi dreapta credinţă a ortodocşilor „imorali” aleg pe cele dintâi pierzând astfel harul Sf. Botez adică unirea cu Biserica lui Hristos şi cea mai înaltă dovadă că încă mai erau ortodocşi. Ignorantului dezgustat de păcatele fraţilor săi ortodocşi îi poate Dumnezeu rândui întoarcere către cele duhovniceşti prin boli şi necazuri căci având Sf. Botez are şi harul lui Hristos, har fără de care „întoarcerea” nu ar fi posibilă; nebotezatului în Biserică, ori apostatului căzut din Ortodoxie încrederea că se află pe calea mântuirii îl lasă fără întoarcerea către

dreapta credinţă.

Sf. Teodor Studitul (+826) precizează: „Chiar dacă am fi păcătoşi în multe, totuşi suntem ortodocşi şi mădulare ale Biserici Universale” înţelegând astfel că deşi păcătoşi totuşi nu pierduţi ci aflaţi în dreapta credinţă, nedespărţiţi de Biserică. Sf. Teodosie de la Pecerska (+1073) întăreşte: „Numai cel ce trăieşte în credinţa ortodoxă îşi va mântui sufletul”. Unora mai concesivi înduioşaţi de suferinţele lumii, aceste cuvinte li se vor părea lipsite de înţelegere şi compasiune, ba chiar inchizitoriale: acestora însă le amintim că însuşi Hristos-Dumnezeu avertizează:

„Mulţi îmi vor zice în vremea aceea (la înfricoşata judecată n.n.): Doamne oare nu în numele Tău am proorocit şi nu în numele Tău am scos demoni şi nu în numele Tău minuni multe am făcut? Şi atunci voi mărturisi lor: Niciodată nu v-am cunoscut pe voi. Depărtaţi-vă de la Mine cei ce lucraţi fărădelegea”. (Matei 7/22,23) Aşadar a fi: moral, cinstit, onest, serios, harnic, educat, cult, etc. nu este suficient pentru a te mântui; poţi fi: înţelept, spiritual, credincios, religios, mistic, făcător de minuni, înzestrat cu capacităţi paranormale, etc. dar lipsit fiind de apostolica ortodoxie să nu vezi Raiul.

Iată cum mari personalităţi ale omenirii numite: genii, savanţi, filozofi, iluminaţi, iniţiaţi, guru, papi, şefi spirituali, etc. lepădând smerenia de a fi simpli şi neştiuţi ucenici ai lui Hristos prin mijlocirea Bisericii Ortodoxe, singura care sfinţeşte şi mântuieşte –sunt după cuvântul Evangheliei „călăuze oarbe orbilor” agonisind loruşi şi celor ce îi urmează osândă veşnică.

Aceasta este răsplata bunătăţii, învăţăturii, ştiinţei fără Hristos şi a oricăror virtuţi practicate în afara Bisericii lăudate însă de oameni. Sf. Ioan Gură de Aur (+407) spune: „ Nimic nu foloseşte viaţa virtuoasă, dacă credinţa nu este sănătoasă”. Cei intrigaţi de păcatele ortodocşilor necunoscând

dedesubturile luptei duhovniceşti, făcând abstracţie de existenţa diavolilor şi de puterea lor asupra sufletului păcătuiesc ei înşişi când judecându-i pe credincioşi în loc să-i îndrepte prin exemplul vieţii lor îi lasă în cele despre care îi judecă; lipsiţi fiind ei înşişi de virtuţile ce le pretind, ba mai rău nici la măsura inculpaţilor.

Acestora le pot fi judecători înşişi „păcătoşii” care deşi „murdari” au marele merit că nu-şi părăsesc ortodoxia ci conştienţi (unii dintre ei) de „făţărnicia”, „formalismul”, şi „ritualismul” lor răbdându-şi atât „falimentul” cât şi criticile „corecţilor” nădăjduiesc cu smerenie nu că se vor

mântui, ci că vor fi mântuiţi prin mila Bisericii; virtute „de sus” prin care mântuirea este posibilă atât pentru păcătoşi cât şi pentru nepăcătoşi nu însă şi pentru cei ce părăsesc Biserica atraşi de virtuţile fără Hristos ale ereticilor.

Despre cei din urmă, despre apostaţi pomeneşte Mântuitorul când spune: „Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui meu celui din ceruri.” (Matei 7,21). Cuvinte ce se potrivesc ereticilor dar care şi pe ortodocşi îi vor osândi.

Atât păcătoşi cât şi eretici au existat din totdeauna: primii datorită păcatului strămoşesc, al neştiinţei şi slăbiciunii firii; ceilalţi datorită trufiei, părerii de sine şi neascultării.

Păcatul aduce smerenie, smerenia supunere iar supunerea faţă de poruncile Bisericii Lui Hristos izbăvire de păcat şi întoarcerea la viaţă după cuvântul Mântuitorului: „Nu voiesc moartea păcătosului ci să se întoarcă şi să fie viu”, cuvânt ce îndeamnă pripiţii „scrupuloşi” la dobândirea virtuţilor ce le lipsesc: răbdare faţă de păcătoşii „ipocriţi” până se vor îndrepta şi omeneasca compasiune, atât de străină „judecătorilor”.

Deseori curata nepăcătuire trupească încununată cu păcătuirea în suflet (poftirea) ascunde în om răutăţi nebănuite: trufie, părere de sine, dispreţuirea celor neputincioşi, împietrirea inimii; păcate ale virtuoşilor rigorişti care culminează îndepărtarea harului, hulirea dreptei credinţe, părăsirea Bisericii, căderea în patimi ruşinoase, ieşire din minţi, înfrăţirea cu ereticii, deznădejdea şi uneori chiar moartea prin sinucidere.

Iată cum orgolioasa nepăcătuire este nu doar prea puţin ortodoxă ci chiar călăuză către erezii şi pierzanie veşnică.

Păziţi de aceste primejdii vor fi doar cei ce-şi păzesc ei înşişi dreapta credinţă ortodoxă depărtându-se de întruniri cu ereticii (oricum s-ar numi : catolici, protestanţi, etc) întruniri ce au ca pretext „comuniunea” şi „pacea” despre care Sfântul Ioan Gură de Aur spune că : „…nu este aceea care se ţine pe saluturile şi mesele comune fără rost <…> ci ea (pacea) vine de la unirea duhovnicească”

fapt ce presupune în prealabil aderarea deplină şi unanimă la dogmele, canoanele şi rânduielile ortodoxe a tuturor „cultelor” şi „confesiunilor” şi lepădarea în public de propriile erezii.

Până atunci: „De mii de ori este mai bună dezbinarea care se face pentru cuvintele bunei credinţe ortodoxe decât pacea, când aceasta este unită cu patimile” (Sf. Grigore Teologul +389) fiindcă: „atunci se măreşte numele păcii, când nu ne vom împotrivi părerilor sfinţilor.” (Sf. Chiril al Alexandriei +444).

Păcătoşi ori nu să rămânem ortodocşi ai Bisericii, iar nu „drepţi” înfrăţiţi cu ereticii „prieteni”, fii ai pierzării.

Martirie Padurarau- Despre chipul omului nou

0SHARES

februarie 25, 2024

 ref.blewcash.com/migranica50

Câștigați 2 USD pentru fiecare clic unic pe linkul de mai jos! Dacă se înscriu, veți câștiga încă 50 USD! Invitați-vă adepții, prietenii și familia!

Copiați linkul 👇 de recomandare

1

Primiți 2 USD pentru fiecare clic unic pe linkul dvs. și 50 USD pentru fiecare persoană care finalizează o înscriere.

2

Distribuiți linkul dvs. către rețelele sociale pe tot parcursul zilei pentru a câștiga venituri pasive!

Sfat: găsiți locuri populare pentru a vă posta linkul cât mai des posibil!

3

Retrageți până la 5.000 USD pe zi.

Pentru a obține recomandări rapide, vă recomandăm să utilizați Social Media și Mesagerie Directă. (IE: Snapchat, Facebook și Instagram) Trimiteți linkul dvs. la cât mai mulți oameni posibil pentru a vă maximiza câștigurile! Adăugați linkul dvs. în biografia dvs. sau descrierea profilurilor dvs. pe rețelele sociale.

Dacă întâmpini în continuare probleme, folosește asistența prin chat live pentru a raporta o problemă.

februarie 19, 2024

 Părintele Viorel Trifa este un martor al minunilor Părintelui Arsenie: ”Dar să vă povestesc acum ce am văzut eu la Drăgănescu cu ochii mei. Venise o femeie cu soţul ei, erau de pe lângă Sighişoara, şi femeia, Aurelia o chema, era bolnavă. Îi crescuse la gât o gâlmă mare. Fusese la medic la Târgu Mureş şi, după analize, gâlma s-a dovedit a fi de natura canceroasă, malignă. Nu putea fi operată, că murea. Şi auzind de părintele Arsenie, a mers la dânsul. Părintele era pe schelă, picta. Ea nu-l văzuse niciodată. Când a coborât de pe schelă, părintele a venit direct la femeie şi i-a pus mâinile pe cap: „Soro! De când te-aştept!”. Femeia a simţit atunci un curent electric scurt şi intens. Iar părintele a sfătuit-o să meargă acasă şi să facă Maslu cu şapte preoţi. Să caute preoţi cu râvnă în rugăciune care s-o ajute. Şi ea a găsit preoţi vajnici, care i-au făcut Sfânta Taină a Maslului, cu râvnă mare. Dar atunci, pe loc, bolnava n-a simţit nimic. A doua zi, însă, dimineaţa, când să se spele, a văzut că gâtul îi era dintr-o dată curat! Iar doctorii de la Târgu Mureş nu-şi credeau ochilor, ziceau ca nu-i aceeaşi femeie.”

ianuarie 31, 2024

 

ÎNNOIREA SAU RESETAREA OMULUI? Pastorala la Nașterea Domnului 2022 a PS SEBASTIAN “într-o lume bombardată cu ideologii din ce în ce mai stranii, cu pandemii planificate, cu războaie programate, cu crize mai mult sau mai puțin confecționate și cu obsesii climatice exagerate”

OMUL VECHI & OMUL NOU – Pastorala PS SEBASTIAN la Nașterea Domnului 2022

† S E B A S T I A N

Episcopul Slatinei și Romanaților,

clerului și credincioșilor din ținuturile

Oltului și Romanaților

SCRISOARE PASTORALĂ LA

NAȘTEREA DOMNULUI 2022

OMUL VECHI & OMUL NOU

Preacuvioși și preacucernici părinți,

Preacuvioase maici și iubiți credincioși,

La început, Dumnezeu l-a făcut pe om „dumnezeiesc”. Așa trebuie înțeleasă Scriptura care spune că, dintre toate făpturile, numai pe om l-a făcut Dumnezeu „după chipul și asemănarea Sa” (Fac. 1, 26); ba chiar înțelegem că l-a făcut „cu mâna Sa”: „luând Domnul Dumnezeu țărână din pământ, a făcut pe om și a suflat în fața lui suflare de viață și s-a făcut omul ființă vie” (Fac. 2, 7). Apoi a zis lui Adam și femeii sale: „Creșteți și vă înmulțiți și umpleți pământul și-l supuneți; și stăpâniți peste peștii mării, peste păsările cerului, peste toate animalele, peste toate vietățile ce se mișcă pe pământ și peste tot pământul” (Fac. 1, 28).

Așadar, omul a fost făcut părtaș dumnezeirii Creatorului său încă dintru început, primind un statut special în raport cu lumea și cu celelalte făpturi. Astfel, Dumnezeu îi acordă lui privilegiul de a pune nume viețuitoarelor pământului (Fac. 2, 19-20), ceea ce îl face să pară și el un fel de „dumnezeu”. Prin păcatul neascultării însă, acesta își pierde asemănarea cu Dumnezeu și îi este afectat grav chipul Creatorului, adânc întipărit la început în ființa lui. Din făptură nouă, chemată la înnoire nesfârșită, s-a înjugat prin păcat cu „cel învechit în răutate” și cu moartea. Ca urmare, a fost alungat din rai și trimis în lumea aceasta a noastră ca să-și plângă păcatul, să se pocăiască, după care să revină la starea pierdută. Continuarea articolului

PENTRU CINE BATE INIMA TA? Pastorala mișcătoare și trezitoare a PĂRINTELUI EPISCOP MACARIE la Nașterea Domnului 2022: “Cea mai mare criză a lumii de astăzi este criza lăuntrică determinată de războiul care se poartă … în inima omului”

Episcopul Macarie: „Pentru cine bate inima ta?” – Pastorală la Nașterea Domnului, Stockholm, 2022

† Macarie,

Din mila şi purtarea de grijă a
Atotmilostivului Dumnezeu, Episcop al
Episcopiei Ortodoxe Române a Europei de Nord,

Iubiţilor fraţi preoţi și diaconi, ostenitorilor din sfintele mănăstiri şi alesului popor dreptmăritor, har, pace, liniște și bucurie de la Hristos, iar din parte-mi părintească binecuvântare și frățească îmbrăţişare!

Iubiți slujitori ai Sfintelor Altare,

Iubit popor al lui Dumnezeu, Continuarea articolului

Scoaterea din mormânt a MOAȘTELOR BINE-MIROSITOARE ale Fericitului Părinte român DIONISIE IGNAT de la Chilia COLCIU din Sfântul Munte (VIDEO, FOTO). Linkuri la ÎNVĂȚĂTURILE SALE

Ziarul Lumina: Deshumarea osemintelor ieroschimonahului Dionisie Ignat din Sfântul Munte

La Chilia „Sfântul Mare Mucenic Gheorghe”-Colciu din Sfântul Munte Athos a fost săvârșită joi, 17 noiembrie 2022, rânduiala specială a deshumării osemintelor marelui duhovnic român, părintele Dionisie Ignat. La acest moment a fost prezent și Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureștilor, împreună cu monahi din obștile mai multor chilii și mănăstiri athonite, precum și pelerini din România care l-au cunoscut sau au auzit despre viața și lucrarea acestui mare duhovnic.

Cinstea de care se bucură ieroschimonahul Dionisie Ignat atât în Muntele Athos, cât și în țara noastră a fost evidențiată de Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul, participant la acest eveniment istoric. „Părinții athoniți din neamul românilor sau din alte neamuri îl cinstesc în mod deosebit pe iero­schimonahul Dionisie Ignat, care a viețuit la Chilia «Sfântul Gheorghe»-Colciu din apropierea Mănăstirii Vatoped. (…) În discuțiile pe care le-am avut cu părinții de la Vatoped și cu un părinte gruzin care a alcătuit slujba de scoatere a osemintelor părintelui Dionisie Ignat, am întâlnit cuvinte rostite deja despre sfințenia lui. Astfel, părinții de aici vorbesc despre scoaterea din mormânt a moaștelor părintelui Dionisie. Chipul lui este zugrăvit în icoană, iar Mănăstirea Vatoped, într-o frumoasă galerie a marilor părinți duhovnicești ai veacului al 20-lea, l-a așezat la loc de cinste cu ani în urmă și pe părintele Dionisie Ignat. (…) Până în anul 1990 despre părintele Dionisie Ignat se știa foarte puțin în România. Într-un cerc restrâns, mai ales în cazul părinților de la Sihăstria și al unor cunoscuți îndeaproape, era pomenit numele lui. (…) Părintele Dionisie era printre puținii români care au înfruntat vremurile și anii și s-a nevoit la Muntele Athos. Ceea ce s-a întâmplat cu el a devenit cunoscut în ultimii ani ai vieții. Toți știau că la Colciu rugăciunea își găsise un oștean vrednic. Toți știau de bunăvoința lui, de nevoința și râvna lui”, a declarat ierarhul pentru Radio TRINITAS. Continuarea articolului